onsdag den 1. juni 2011

Det der med at hygge i storesøsters seng

Mindstestaklen  - havde jeg nær kaldt ham, men altså; Mindstemanden som har den høje alder af 6½ har aldrig - som i aldrig nogensinde ever - haft sit eget værelse. Hans seng står i vores soveværelse, og der er sådan cirka 19 cm mellem hans seng (som Handymanny sover i) og vores (som Mindstemand og jeg sover i).

Forleden mente han ikke, at han kunne falde i søvn, og det hjalp ikke, at jeg påpegede det logiske i, at man ikke kan sove, når man har prøvet i cirka 5 sekunder og desuden sidder op! Jeg overlod ham til ham selv og gik nedenunder for at se fjernsyn lave vigtige voksenting!

Lidt efter kom jeg i tanker om, at der jo skulle blive godt vejr næste dag, så op og finde neglelak, fod-ting og neglelaksfjerner, det ser jo ikke fantastisk ud med afskallede negle i sandaler, vel?  Neglelaksfjerneren var selvfølgelig væk, men jeg ved heldigvis godt hvor jeg skal lede, så efter at have set en rund "dyne-pølse" i soveværelset og tænkt, at ham Mindstemand da var hurtig til at opgive, gik jeg ind på Teenagerens værelse efter min neglelaksfjerner.

Da jeg stod derinde, syntes jeg, at jeg kunne høre "nogen" eller "noget" trække vejret. Jeg tænkte straks på spøgelser tog det helt roligt, og vendte mig efter lyden, og pludselig kunne jeg se dynen bevæge sig lidt. Der lå Mindstemand så, i storesøsters seng (ja, hun var altså ikke hjemme, så der var god plads). Han så så sød og kær ud, og argumenterede rigtigt overbevisende for at sove der, så han fik lov. Da jeg listede op 5 min. senere var han langt væk i Drømmeland.Sååå sødt.

I går gentog historien sig så. Mindstemand kunne absolut ikke sove, - jeg sagde, at han skulle og gik ned. Et kvarters tid tænkte jeg, at jeg hellere måtte tjekke - underligt hvorfor jeg får de tanker?? Nå, men jeg listede op af trappen som næææsten ikke knirker og jo - den var god nok; sengen som jeg havde puttet ham i var tom, så jeg fortsatte ind mod Teenagerens seng. Døren var lukket og Mindstemand lå igen i Teenagerens seng, men denne gang havde han tændt tv'et, og hyggede sig faktisk rigtig meget - altså indtil jeg kom og ødelagde det hele.

Sjovt som børn på omkring 6 tænker, - de tror, at hvis de lukker døren (som ellers aldrig er lukket) så gætter hun ALDRIG at jeg laver noget jeg ikke må. Han er rigtig sød min Mindstemand, - men han er vist ikke så kvik...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar